ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНІХ
РЕСУРСІВ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ
Розвиток
людського суспільства та цивілізації висуває перед освітою принципово нові
проблеми. Тому останнім часом активно розглядається питання про
використання електронних освітніх ресурсів у процесі викладання гуманітарних
дисциплін. І якщо суспільство дбає про своє майбутнє, то має усвідомити
величезні можливості, надані електронними освітніми ресурсами, та навчитися
грамотно застосовувати їх. У першу чергу в освіті.
Можливості
сучасного уроку й системи освіти значно розширюються завдяки використанню
електронних освітніх ресурсів.
Застосування
електронних освітніх ресурсів у навчанні базується на загальному розумінні
зміни ролі інформації в освітньому процесі та загальних принципах інформаційної
взаємодії в інформаційно-комунікативному середовищі.
В.О.Сухомлинський
зазначив: «Головне, щоб одночасно учень бачив, спостерігав і робив. Де є ці три
речі, там є жива думка, що загострює розум».
Традиційна
класно-урочна система зорієнтована на трансляцію знання від учителя до учня.
Використання електронних ресурсів у навчально - виховному процесі дозволяє
перейти від навчання, в основі якого — інформація, почута з вуст викладача або
прочитана в підручнику, до навчання через сприйняття інформації з електронних
ресурсів, Інтернету, навколишнього середовища тощо. На будь-якому уроці
вчитель, оперуючи різноманітними цифровими навчальними ресурсами, може
організувати дослідницьку діяльність учнів, зорієнтувати в індивідуальному пошуку
інформації, навчити оцінювати надійність різних інформаційних джерел,
створювати власні електронні продукти (малюнки, мультимедійні презентації,
електронні моделі).
Переваги
використання електронних ресурсів у процесі навчання української
мови і літератури :
-
дозволяють представляти знання фактів, подій та інтерпретацій у
взаємозв'язку;
- знання
постають у певному контексті. Контекстом слугують не тільки коментарі, а й
багато інших матеріалів (малюнки, звукові вставки, анімація, портрети тощо),
які подають інформацію про певні явища з різних боків.
Електронні
ресурси мають такі основні можливості:
-
комп’ютерна візуалізація навчальної інформації про об’єкти або
закономірності явищ як таких, що реально відбуваються, так і «віртуальних».
-
вони дозволяють здійснювати інтерактивний діалог; керувати реальними та
віртуальними об’єктами, явищами, процесами.
Провідною
метою застосування електронних ресурсів на уроках української мови і
літератури є досягнення більш глибокого осмислення навчального
матеріалу, образне сприйняття, посилення емоційного впливу літератури на
особистість учня. Це відбувається за рахунок використання карт, схем,
навчальних картин, відео- та аудіокоментарів, представлених в електронному
варіанті.
Хоча
кожен з нас знає, що комп’ютер ніколи не зможе повністю замінити вчителя.
По-перше,
тільки вчитель може зацікавити учнів, викликати допитливість, сприяти вихованню
любові до даного предмета;
По-друге,
він може спрямувати їх увагу на ті або інші важливі моменти предмета, який
вивчається;
По-третє,
тільки педагог зможе відзначити активність учня та знайти шляхи
спонукання до навчання.
Вивчення
української мови і літератури має свої особливості : у кожному класі потрібно
застосовувати певні електронні ресурси. Наприклад, для 5 класу найкраще
підходить використання ребусів, кросвордів , цікавих завдань:
(http://learningapps.org/watch?v=pki53gmon01)
У
старших класах можна ускладнювати завдання і , відповідно, застосовувати
складніші програми і сервіси :
інтерактивні
вправи у SmartNotebook «Збірник»
створення презентацій в Power Point
створення схематичної наочності з VideoScribe.
створення ряду інтерактивних вправ,
завдань , відповідно до теми, що вивчається (використання дошки оголошень Padlet )
створення відео в Movie Maker
Таким
чином, можемо зробити висновок, що електронні освітні ресурси – це
цілеспрямоване системне створення засобів організації навчальної діяльності, що
охоплює весь процес навчання від визначення мети до одержання результатів.
Використання цих ресурсів вносить істотні зміни у діяльність педагога та
розвиток учня як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності
викладання предмета.
Використана література
1.К.мед.н. Мироник О.В., к.мед.н.
Давиденко О.М. [Електронний
ресурс] . – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/1_NIO_2014/Pedagogica/5_151089.doc.htm
2. О. М. Спірін // Інформаційні
технології і засоби навчання. [Електронний ресурс] – 2009. – № 5 (13). – Режим
доступу: http://eprints.zu.edu.ua/3733/2/09somtio.htm
3. Про заходи щодо забезпечення пріоритетного
розвитку освіти в Україні: указ … 30 вер.2010р. № 926/2010; Україна. Президент
[Електронний ресурс] / Веб-сайт офіційного представництва Президента Ураїни,
2010. – Режим доступу:
4. К. Р.
Ковальська // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – № 5 (13). – [Електронний ресурс] . – .Режим
доступу:
Немає коментарів:
Дописати коментар